Školní poradenské pracoviště
Cílem pracoviště je nastavit a zajistit podmínky pro učení žáků, vytvoření bezpečného prostředí a individuálně nastavovat podporu pro žáky v oblasti učení nebo chování.
Škola se inspiruje programem PBIS (Positive and Behaviour Intervention Support), což znamená pozitivní podpora očekávaného chování. Na škole funguje tým pedagogů, kteří se zabývají definování m očekávaného chování, metodickou podporou, plánováním projektových dnů, apod.
Hlavní činnosti školního poradenského pracoviště
Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy v souladu s Vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních v platném znění zaměřené zejména na:
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
- prevenci školní neúspěšnosti,
- kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,
- podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
- podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
- průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,
- včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,
- metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,
- spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,
- spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.
Na tomto odkaze naleznete kontakty na poradenská zařízení, psychology, linky bezpečí, sociální zařízení, atd. v regionu.
zde (Velikost: 92.62 kB)
Škola spolupracuje s Komunitním centrem Velké Hamry (klubovna), především s koordinátorkou školní docházky Helenou Lavičkovou, tel. 778 760 043.
Kontaky a informace k jednotlivým pozicím:
Mgr. Tereza Dobiášová, DiS.
E-mail: tereza.dobiasova@zsvelkehamry.cz
konzultační hodiny: pondělí od 13:30 (vždy po objednání) nebo dle domluvy
výchovná a kariérová poradkyně
Hlavní témata a činnosti v rámci činnosti výchovné a kariérové poradkyně pro žáky a jejich rodiče:
- pozitivní podpora očekávaného chování, prevence nežádoucího chování, intervence v případě potřeby (jednání s rodiči, výchovné komise, případové konference, apod.)
- konzultační a poradenská činnost pro žáky a rodiče týkající se chování, vzdělávání a volby povolání
- organizování besed, exkurzí, adaptačních pobytů, programů primární prevence a dalších akcí
- kontakt se školskými poradenskými zařízeními
- spolupráce na vytváření Individuálních vzdělávacích plánů žáků a plánů pedagogické podpory
metodička prevence
Hlavní témata a činnosti v rámci činnosti:
- metodická, koordinační, informační a poradenská činnost v oblasti primární prevence rizikového chování žáků
- koordinace a realizace preventivních aktivit školy
- spolupráce s učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování
Mgr. Bc. Markéta Hvězdová
školní psycholožka
Email: marketa.hvezdova@zsvelkehamry.cz
Tel. 603871215
Konzultační hodiny: dle domluvy, velké přestávky ve dnech pondělí a úterý v klidové místnosti
NÁPLŇ PRÁCE:
Krizová intervence pro žáky i zaměstnance školy
Konzultace s rodiči/ zákonnými zástupci a dětmi
Práce s třídním kolektivem, spolupráce s externími pracovníky
Besedy a přednášky na vybraná témata duševního zdraví
Poradenství pro žáky v oblasti duševního zdraví
Podpora sociálně slabších žáků
Mgr. Lenka Kořínková
speciální pedagožka
e-mail: lenka.korinkova@zsvelkehamry.cz
Konzultační hodiny: dle předchozí domluvy
Náplň práce:
- Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Orientační speciálně-pedagogická diagnostika
- Poskytování hodin speciálně pedagogické péče
- Odborná spolupráce na vytváření Individuálních vzdělávacích plánů žáků
- Spolupráce s učiteli, jejich asistenty a dalšími odborníky
- Zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů
- Speciálně pedagogické poradenství pro rodiče v oblasti vzdělávání
- Kontakt se školskými poradenskými zařízeními
Mgr. Barbora Krepsová
Pedagog - specialista na rozvoj českého jazyka
E-mail: barbora.krepsova@zsvelkehamry.cz
Konzultační hodiny: dle předchozí domluvy
Náplň práce:
Prevence logopedických obtíží
Rozvoj českého jazyka
Nácvik správné výslovnosti a rozšíření slovní zásoby
Rozvoj komunikačních dovedností
Podpora žáků v mateřské škole, na základní škole, dětí v klubovně a rodičů